jag börjar om på ny kula

PUBLICERAT DEN: 2011-11-21 KLOCKAN: 20:32:32
Jag har under den senaste tiden, kännt att jag inte tar vara på mig själv så mkt som jag borde. Jag behöver, för att må bra, må bättre - träna mer, äta sundare, sova mer.
Det är det ängeln på min ena axel säger åt mig.
Men det finns ju en liten djävul på min andra axel.. denna djävul påstår att man kan unna sig, att man får vara lat och att några timmar färre sömn ibland inte göra något.
Och jag har den äran att tycka att båda dessa har rätt, på olika sätt.

Det jag känner att jag behöver just nu är mer sömn för att blir piggare och på bättre humör, mer träning av samma anledningar och all onyttig mat borde totalt bojkottas ur mitt liv. Här håller jag med ängeln.

Jag vill samtidigt kunna äta vad jag vill - just för att det är gott. Skippa träning - för att jag inte hittar motivation just då och där eller va uppe sent bara för att jag känner för det.. men till vilket pris?

Jag har insett att man behöver ta vara på vad man har, och vad man kan gå miste om om man inte tar hand om sig själv, och kommit fram till följande.
Jag behöver träna mera och oftare, vara ute oftare, promenera, springa, njuta. Tänka på min kost, vad jag stoppar i mig och varför.. är det värt att ha ont i magen o uppblåst efter godis o choklad, bakverk? Svar: Nej.
Jag vill gå ner lite i vikt, bli mer aktiv, orka mer, bli piggare - u name it!

Nu sätter jag igång, jag hoppas bloggen blir min morot, mitt pepp.
Jag behöver detta, jag kommer må så mkt bättre.
Jag är laddad ! Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0